|
Post by Liz on Jan 6, 2005 16:14:12 GMT 1
Nou ik zal eens kijken of ik een boek kan bietzen van me pa (hij heeft ze allemaal..). Maar ik ga niet in het engels lezen want dat kan ik niet haha dat hoeft ook nie in het nl's zijn ze net zo leuk alleen is het wel ff wennen met de namen hoor...want als je de films gewend bent ken je dus de engelse namen...
|
|
|
Post by Kelly on Jan 6, 2005 16:31:06 GMT 1
haha dat hoeft ook nie in het nl's zijn ze net zo leuk alleen is het wel ff wennen met de namen hoor...want als je de films gewend bent ken je dus de engelse namen... jah dat is wel zo:P:P
|
|
|
Post by PhoebeTheBest on Jan 6, 2005 16:44:43 GMT 1
zijn de namen in et nederlands anders dan..?
|
|
|
Post by Kelly on Jan 6, 2005 16:45:30 GMT 1
zijn de namen in et nederlands anders dan..? k weeet niet mss weeet Liz het..?
|
|
|
Post by Liz on Jan 6, 2005 16:51:29 GMT 1
k weeet niet mss weeet Liz het..? eh..ja..het gaat nog over de harry potter boeken toch? dan zijn haast alle namen anders alleen harry potter blijft gwoon harry potter hermelien griffel = hermione granger ron wemel = ron weasley perkamentus = dumbledorn
naja...en de rest is ook anders...sommigen zelfs heel moeilijk te herkennen
|
|
|
Post by Kelly on Jan 6, 2005 16:53:06 GMT 1
|
|
|
Post by PhoebeTheBest on Jan 6, 2005 16:58:50 GMT 1
oh irii jaa. maar int engels lijkt het meook wel leuk.. eh..ja..het gaat nog over de harry potter boeken toch? dan zijn haast alle namen anders alleen harry potter blijft gwoon harry potter hermelien griffel = hermione granger ron wemel = ron weasley perkamentus = dumbledorn
naja...en de rest is ook anders...sommigen zelfs heel moeilijk te herkennen
|
|
|
Post by Liz on Jan 6, 2005 17:02:27 GMT 1
|
|
Lysbert
Whitelighter
*What goes around, comes around*
|
Post by Lysbert on Jan 6, 2005 17:15:47 GMT 1
Mijn favo personage is Sirius, totdat die **** Bellatrix Lestrange hem vermoorde.. grr MAar ik heb er vertrouwen in dat hij terug komt,, misschien kan Harry zelfs wel communiceren met die spiegel die Sirius hem had gegeven. Dat hoopte ik ook zo, maar Harry kon Sirius in deel 5 toen niet zien en toen heeft hij de spiegel kapot gegooid in zijn koffer!! Ik heb net deel 5 voor de 2e keer gelezen, maar ik denk dat Sirius op een of andere manier wel terug komt, omdat hij ook zo vreemd is gestorven door die poort en Loena Leeflang zei ook dat ze haar moeder soms nog sprak terwijl die toch dood was...
Echt gaaf dat het volgende boek al in juli uitkomt!! Ik wil de boeken idd ook nog wel eens in het engels lezen, kijken of het anders is! En de boeken zijn wel beter dan de films, maar ik vind de films ook erg gaaf, vooral de laatste was mooi!! Maar dat boek was dan ook errug goed...
|
|
|
Post by Prince Charmed on Jan 6, 2005 19:55:43 GMT 1
Dat hoopte ik ook zo, maar Harry kon Sirius in deel 5 toen niet zien en toen heeft hij de spiegel kapot gegooid in zijn koffer!! Ik heb net deel 5 voor de 2e keer gelezen, maar ik denk dat Sirius op een of andere manier wel terug komt, omdat hij ook zo vreemd is gestorven door die poort en Loena Leeflang zei ook dat ze haar moeder soms nog sprak terwijl die toch dood was... Ja, hij heeft die spiegel wel kapot gegooid,maar die spiegel valt vast nog wel te maken Reparo Maar je hebt wel gelijk, toen Harry naar Sirius vroeg in die spiegel, kwam er ook niks, dus of Sirius had die spiegel niet bij zich, of hij kan gewoon niet zulke vormen aannemen dat hij die spiegel kan vasthouden of met iemand kan communiceren, of hij is gewoon echt dood.. Maarja JKR zei dat Sirius' dood belangrijk zou zijn voor het plot van het verhaal, dus ik heb er eigenlijk ook wel vertrouwen in dat hij terugkomt, of het nou in vaste vorm is, of iets anders En over Luna, tja die is misschien wel een beetje vreemd, maar zei hoorde idd ook die stemmen achter dag gordijn. Ik weet niet hoe ze anders met haar moeder kan praten, maar misschien heeft ze dat daar wel gedaan.. Dat daar achter dat gordijn allemaal dode mensen zitten ofzo.. Ik weet niet, ik vind dat hele gedoe met dat gordijn een beetje vaag.. Als je daar achter valt, kom je gewoon niet meer terug.. [quote author=Lysbert link=board=noncharmed&thread=1104093191&start=88#5 date=1105028147] Echt gaaf dat het volgende boek al in juli uitkomt!! Ik wil de boeken idd ook nog wel eens in het engels lezen, kijken of het anders is! En de boeken zijn wel beter dan de films, maar ik vind de films ook erg gaaf, vooral de laatste was mooi!! Maar dat boek was dan ook errug goed... [/b][/quote] Ja, idd gaaf dat het volgende boek in juli uitkomt!! Al vind ik het wel wat lang duren... Ik bedoel als het boek nu al klaar is, moeten we nog wel erg lang wachten voordat het eindelijk in de winkels ligt.. En als je dan in juli gelijk al het boek wilt lezen...toch wel aan te raden eerst de andere engelse boeken te lezen, zodat je niet in de war raakt met namen enzo
|
|
|
Post by Mariet on Jan 6, 2005 21:46:56 GMT 1
Dan heb je iets om naar uit te kijken ;D
|
|
|
Post by Bernadet on Jan 6, 2005 22:43:10 GMT 1
Ja, hij heeft die spiegel wel kapot gegooid,maar die spiegel valt vast nog wel te maken Reparo Maar je hebt wel gelijk, toen Harry naar Sirius vroeg in die spiegel, kwam er ook niks, dus of Sirius had die spiegel niet bij zich, of hij kan gewoon niet zulke vormen aannemen dat hij die spiegel kan vasthouden of met iemand kan communiceren, of hij is gewoon echt dood.. Maarja JKR zei dat Sirius' dood belangrijk zou zijn voor het plot van het verhaal, dus ik heb er eigenlijk ook wel vertrouwen in dat hij terugkomt, of het nou in vaste vorm is, of iets anders En over Luna, tja die is misschien wel een beetje vreemd, maar zei hoorde idd ook die stemmen achter dag gordijn. Ik weet niet hoe ze anders met haar moeder kan praten, maar misschien heeft ze dat daar wel gedaan.. Dat daar achter dat gordijn allemaal dode mensen zitten ofzo.. Ik weet niet, ik vind dat hele gedoe met dat gordijn een beetje vaag.. Als je daar achter valt, kom je gewoon niet meer terug.. Ja, idd gaaf dat het volgende boek in juli uitkomt!! Al vind ik het wel wat lang duren... Ik bedoel als het boek nu al klaar is, moeten we nog wel erg lang wachten voordat het eindelijk in de winkels ligt.. En als je dan in juli gelijk al het boek wilt lezen...toch wel aan te raden eerst de andere engelse boeken te lezen, zodat je niet in de war raakt met namen enzo Maar zo als op een de harry pottersite stond gaat de spiegel nog wel een grote rol spelen in het nieuwe boek..!
|
|
|
Post by Prince Charmed on Jan 7, 2005 10:24:10 GMT 1
Maar zo als op een de harry pottersite stond gaat de spiegel nog wel een grote rol spelen in het nieuwe boek..!
Ja, dat had ik ook gelezen Maar misschien heeft dat dan niet te maken met Sirius.. misschien heeft Sirius die spiegel wel laten liggen in het Hoofdkwartier, en kan Harry er nu mee communiceren met iemand anders van de Order, misschien Lupin? Hij is de laatste overgeblevenen Marauder.. Ik denk dat hij misschien nu wel een beetje 'guardian' over Harry wil zijn... Of gewoon mevrouw Weasley..
|
|
|
Post by Bernadet on Jan 12, 2005 21:03:23 GMT 1
Ja, dat had ik ook gelezen Maar misschien heeft dat dan niet te maken met Sirius.. misschien heeft Sirius die spiegel wel laten liggen in het Hoofdkwartier, en kan Harry er nu mee communiceren met iemand anders van de Order, misschien Lupin? Hij is de laatste overgeblevenen Marauder.. Ik denk dat hij misschien nu wel een beetje 'guardian' over Harry wil zijn... Of gewoon mevrouw Weasley.. Jaa als ut Sirius niet is.. dan hoop ik met Lupin.. ik vind dat wel een heel erg leuke pesonage..! Maar niet mevrouw Weasley.. ik vind dan wordt het een beetje saai.. want die zou dan de hele tijd hun zeggen wat ze wel en niet mogen doen.. dus dat zou ik minder vinden.. maar jah miss. veranderd prof. Snape wel zo.. dat hij met Harry communiceert.. haha maar dat denk ik niet..
|
|
|
Post by Mariet on Jan 13, 2005 12:16:19 GMT 1
Ben nu begonnen aan het boek 'harry potter en de vuurbeker' Ben nog niet zo ver maar hij is wel gaaf! ;D
|
|
|
Post by Bernadet on Jan 13, 2005 16:20:56 GMT 1
Ben nu begonnen aan het boek 'harry potter en de vuurbeker' Ben nog niet zo ver maar hij is wel gaaf! ;D Die is egt leuk.. ;D ;D haha ik vind ut de leukste.. maar jah..!
|
|
|
Post by piperfananne on Jan 13, 2005 16:40:13 GMT 1
Die is egt leuk.. ;D ;D haha ik vind ut de leukste.. maar jah..! Ja ik ook... zeker weten!! heb net deel vijf voor de tweede keer uit... echt wel leuk... maar op het laatst word er wel een beetje erg veel info verteld aan Harry door Perkamentus!! moet je wel ff goed nadenken maarja moet je eigenlijk het hele boek ook wel... Ik denk eigenlijk ook dat hij nog met Sirius in contact komt... hoop ik iig....
|
|
|
Post by PhoebeTheBest on Jan 13, 2005 17:34:35 GMT 1
jaa ik ook.. maar k ben bij het gedeelte dat ierland heeft gewonnen met 10 punten.. met het wk zwerkbal.. Ben nu begonnen aan het boek 'harry potter en de vuurbeker' Ben nog niet zo ver maar hij is wel gaaf! ;D
|
|
|
Post by Prince Charmed on Jan 13, 2005 18:53:35 GMT 1
jaa ik ook.. maar k ben bij het gedeelte dat ierland heeft gewonnen met 10 punten.. met het wk zwerkbal.. Oooh ja, k vind het WK Zwerkbal ook wel leuk Hoop wel dat ze dat gaan verfilmen, en dat ze het niet overslaan ofzo...!
|
|
|
Post by Bernadet on Jan 13, 2005 20:17:40 GMT 1
Ja ik ook... zeker weten!! heb net deel vijf voor de tweede keer uit... echt wel leuk... maar op het laatst word er wel een beetje erg veel info verteld aan Harry door Perkamentus!! moet je wel ff goed nadenken maarja moet je eigenlijk het hele boek ook wel... Ik denk eigenlijk ook dat hij nog met Sirius in contact komt... hoop ik iig.... Maar dat is wel één van de mooiste stukken..!
|
|