|
Post by Paigethecutest on Jan 12, 2005 17:11:49 GMT 1
Bwah.. het stomste schoolvak ooit is toch echt economie.. misschien ligt het niet aan het vak, maar ook aan de leraar, maar het vak opzich vind k ook zo saai.. en ik snap het nooit :S Heb ik ook nog maandag PTA economie, en donderdag valt ons blokuur eco, omdat we op die dag dingen moeten doen voor Azie.. En begrijp me niet verkeerd, ik wil best wat doen voor Azie, maar ik vind geld storten op zich wel genoeg. Zit je in 6VWO moet je rondjes gaan fietsen en sponsoren zoeken... En dan denk je voor wie fiets je nu eigenlijk? Mijn sponsors geven ook wel geld zonder dat ik rondjes fiets en niemand schiet er wat mee op als ik veel rondjes fiets.. pff Normaal gesproken heb ik donderdag maar 2 uurtjes les, en kon ik de rest van de tijd PTA's leren voor volgende week.. maar nee, kan niet eens dingen vragen bij eco.. En dan heb ik ook nog een ongelooflijk saai boekje voor GS dat ik moet leren.. 'Met de loep op Lancashire..' Voor degene in V6 die hier ook zitten.. heb je ooit iets saaiers dan de katoenindustrie gezien -__- Bwah ik heb het helemaal gehad met school.. PS.. IK heb eindelijk mn profielwerkstuk af hehe Dat moest er even uit Zelf hou ik ook niet van economie. Maar even over Azië, ik snap niet dat er nog steeds al die acties zijn, ik bedoel, iedereen die iets wil geven heeft dat onderhand toch al gedaan, niet dan? En daarbij, het hele gebeuren is zoiezo te veel gehyped, er gebeuren veel meer rampen in de wereld die ook erg veel slachtoffers maken, maar daar besteedt het journaal en de kranten niet zo veel aandacht aan, waardoor niemand er wat van weet, de enige reden dat men dit wel zo uitgebreid laat zien, is dat er ook veel (nou ja, in verhouding zou ik het niet veel willen noemen) Europeanen slachtoffer werden.
|
|
|
Post by Liz on Jan 12, 2005 21:59:29 GMT 1
Zelf hou ik ook niet van economie. Maar even over Azië, ik snap niet dat er nog steeds al die acties zijn, ik bedoel, iedereen die iets wil geven heeft dat onderhand toch al gedaan, niet dan? En daarbij, het hele gebeuren is zoiezo te veel gehyped, er gebeuren veel meer rampen in de wereld die ook erg veel slachtoffers maken, maar daar besteedt het journaal en de kranten niet zo veel aandacht aan, waardoor niemand er wat van weet, de enige reden dat men dit wel zo uitgebreid laat zien, is dat er ook veel (nou ja, in verhouding zou ik het niet veel willen noemen) Europeanen slachtoffer werden. ja...helemaal mee eens... t begint echt een beetje suf te worden...er wordt ook telkens over tailand gepraat, terwijl er op sumatra veeeeel meer slachtoffers zijn...das toch gewoon belachelijk!
en over die acties...suf...echt...vrijdag moeten wij met school (en alle andere middelbare scholen hier in de stad) een sponsorwandeling houden...van 10 km!!! en het is verplicht...en ja...voor azie... pfff... kga r proberen onderuit te komen :-/want dit is echt gwoon belachelijk...
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jan 13, 2005 16:50:06 GMT 1
Blij dat ik dat niet moet, ben nou ook niet zo sportief.
|
|
|
Post by PhoebeTheBest on Jan 13, 2005 17:31:42 GMT 1
je doet het wel voor het goede doel hoor.. maar ik vind het ook raar dat ze met andere rampen helemaal neit meer zo'n aan dacht aan besteden.. ja...helemaal mee eens... t begint echt een beetje suf te worden...er wordt ook telkens over tailand gepraat, terwijl er op sumatra veeeeel meer slachtoffers zijn...das toch gewoon belachelijk!
en over die acties...suf...echt...vrijdag moeten wij met school (en alle andere middelbare scholen hier in de stad) een sponsorwandeling houden...van 10 km!!! en het is verplicht...en ja...voor azie... pfff... kga r proberen onderuit te komen :-/want dit is echt gwoon belachelijk...
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jan 13, 2005 17:41:04 GMT 1
je doet het wel voor het goede doel hoor.. maar ik vind het ook raar dat ze met andere rampen helemaal neit meer zo'n aan dacht aan besteden.. Tuurlijk is het voor het goede doel, maar moet een mens aan alle goede doelen zoveel aandacht besteden, nee, naar mijn mening niet. En zoals Liz zei, als men iets geven wil, dan doet men dat, dan hoeven er niet allerlei acties te houden.
|
|
|
Post by Prince Charmed on Jan 13, 2005 18:55:31 GMT 1
Tuurlijk is het voor het goede doel, maar moet een mens aan alle goede doelen zoveel aandacht besteden, nee, naar mijn mening niet. En zoals Liz zei, als men iets geven wil, dan doet men dat, dan hoeven er niet allerlei acties te houden. Ja, idd en als je dan na een aantal weken nog zulke acties houd, hebben de mensen die al wat wilden geven al wat gegeven, en dan moeten ze nu opeens bijvoorbeeld nog meer gaan geven omdat er weer zo'n actie is. Want de mensen die niks hebben gegeven, geven waarschijnlijk bij zo'n nieuwe actie ook niet opeens iets.. Beetje mosterd na de maaltijd zo'n actie na 2 weken ...
|
|
|
Post by Liz on Jan 13, 2005 19:03:03 GMT 1
Ja, idd en als je dan na een aantal weken nog zulke acties houd, hebben de mensen die al wat wilden geven al wat gegeven, en dan moeten ze nu opeens bijvoorbeeld nog meer gaan geven omdat er weer zo'n actie is. Want de mensen die niks hebben gegeven, geven waarschijnlijk bij zo'n nieuwe actie ook niet opeens iets.. Beetje mosterd na de maaltijd zo'n actie na 2 weken ... juist...dat vind ik dus ook... en het geld inzamelen is nog niet zo erg...dat wil ik best doen...maar om er nou 10km voor te lopen! dat slaat gewoon nergens op...het gaat om het geld toch? niet om het lopen
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jan 13, 2005 19:37:36 GMT 1
Ben het met je eens.
|
|
|
Post by Liz on Jan 14, 2005 21:06:21 GMT 1
ben niet gegaan...maar ik denk dat m'n jlc daar nie zow blij mee is mm...misschien ben ik wel gewoon iets té koppig
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jan 14, 2005 21:09:26 GMT 1
ben niet gegaan...maar ik denk dat m'n jlc daar nie zow blij mee is mm...misschien ben ik wel gewoon iets té koppig jlc? Trouwens is het juist goed om een beetje koppig te zijn, dan laat je tenminste merken dat je een eigen mening hebt, en daar ook voor uit durft te komen.
|
|
|
Post by Liz on Jan 14, 2005 21:13:36 GMT 1
jlc? Trouwens is het juist goed om een beetje koppig te zijn, dan laat je tenminste merken dat je een eigen mening hebt, en daar ook voor uit durft te komen. hehe das waar maar t kan ook iets te ver gaan...misschien had ik wel gewoon mee moeten lopen...net als alle anderen... maar aan de andere kant, k stond er niet achter...dus ach...xie wel of ik nog op m'n kop ga krijgen hiervoor
jlc=jaarlaagcoördinator (=persoon bij wie je je absentiekaart moet laten aftekenen enzo )
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jan 14, 2005 21:17:36 GMT 1
hehe das waar maar t kan ook iets te ver gaan...misschien had ik wel gewoon mee moeten lopen...net als alle anderen... maar aan de andere kant, k stond er niet achter...dus ach...xie wel of ik nog op m'n kop ga krijgen hiervoor
jlc=jaarlaagcoördinator (=persoon bij wie je je absentiekaart moet laten aftekenen enzo ) Dat is wel nog een uitdaging, je afdelingsleider (zo heet dat bij ons) overtuigen waarom je juist die mening hebt. Meestal zijn dit ook koppige mensen, maar als je ergens voor staat moet je inderdaad ook de gevolgen te gemoet komen, maar ja, wat zullen ze nou voor straf geven?
|
|
|
Post by Liz on Jan 14, 2005 21:20:11 GMT 1
mm..ik denk dat ik gwoon zeg dat ik ziek werd beetje laf, kweetet maar ik heb echt geen zin in nablijven ofzo...ik heb ook geen idee wat ze anders voor n straf kunnen geven... maar ik mag m'n eigen absentiekaart aftekenen dus ik denk niet dat hij me veel kan maken
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jan 14, 2005 21:23:44 GMT 1
Doe wat jij denkt dat het beste is.
|
|
|
Post by Liz on Jan 14, 2005 21:25:06 GMT 1
Doe wat jij denkt dat het beste is. hehe ziek melden dus
|
|
|
Post by Mariet on Jan 15, 2005 10:12:25 GMT 1
Pfff Ik moet nu een werkstuk over het Hindoeisme maken.. Weet megod niet hoe ik dat moet gaan doen.. Denk dat ik er maar gewoon een van internet pluk
|
|
|
Post by Kelly on Jan 15, 2005 11:41:45 GMT 1
Pfff Ik moet nu een werkstuk over het Hindoeisme maken.. Weet megod niet hoe ik dat moet gaan doen.. Denk dat ik er maar gewoon een van internet pluk haha jah dat kan..!
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jan 15, 2005 14:35:31 GMT 1
Pfff Ik moet nu een werkstuk over het Hindoeisme maken.. Weet megod niet hoe ik dat moet gaan doen.. Denk dat ik er maar gewoon een van internet pluk Vaak komt een docent er wel snel achter dat het niet jouw werkstuk is, ook omdat jouw schrijfstijl anders is enzo.
|
|
|
Post by maja on Jan 15, 2005 19:00:36 GMT 1
Moet je ook je bronnen opschrijven, want dat moeten wij. Dan kijken ze altijd of je niet alles hebt overgeschreven. En wat als iemand anders uit je klas ook dat verslag van het net heeft gehaald , dan heb je een probleem. Vaak komt een docent er wel snel achter dat het niet jouw werkstuk is, ook omdat jouw schrijfstijl anders is enzo.
|
|
|
Post by Liz on Jan 15, 2005 19:29:24 GMT 1
je kunt beter geen verslagen van scholieren.com halen die zijn vaak niet erg goed... het best kun je gwoon op internet dingen zoeken over t hindoeïsme...(dus op site's die helemaal aan da geloof gewijd zijn ) en dan gwoon een beetje knippen en plakken van verschillende site's...en je tekst een beetje aanpassen met je eigen schrijftaal...vatje?
kvind het wel een leuk onderwerp trouwens lijkt mij niet zo erg om te maken
|
|