|
Post by piperhalliwell on Feb 28, 2006 16:09:43 GMT 1
Hoi allemaal!!! Ik vind gedichten maken heel erg leuk (eigenlijk is het een gewoonte van mij om gedichten te maken ). Sommige mensen (zoals ik) kan hun emoties niet goed uiten, dat zetten ze in hun gedichten. Dus doe maar dicht maar iedereen!!! En vergeet niet te stemmen!!! Ik wil effe weten wat jullie ervan vinden ;D. Jullie kunnen jullie gedichten hier posten. Ik begin wel: Op Zoek Ik ben op zoek Op zoek naar iets Iets ergens dichtbij Iets ergens verweg. Iets emotioneels Iets ongevoelig Iets hard Iets zacht. Ik ben op zoek naar iets Iets wazig Iets duidelijk Waar ben ik naar op zoek? Iets bekend Iets vreemd Iets in het verleden Iets in de toekomst. Op zoek naar iets Ik ben op zoek naar iets Ergens ligt het Nergens ligt het. Ik ben op zoek naar iets Iets simpel Iets ingewikkeld Naar wat ben ik op zoek? Ik weet het! Waar ik op zoek naar ben. Naar mezelf! DAT ben ik kwijt. Zal ik het ooit vinden?
|
|
|
Post by Paigethecutest on Feb 28, 2006 17:28:21 GMT 1
Sommige gedichten zijn erg mooi, maar meestal niet zo abstract en dan heb ik moeite om ze te begrijpen, want ik denk erg abstract.
|
|
|
Post by Liz on Mar 1, 2006 11:57:26 GMT 1
Zelf dichten is niets voor mij ik ben niet zo creatief...maar gedichten lezen doe ik wel veel. Sommigen kunnen je zo raken... Gedichten die rijmen (en dan hoeft het niet zoals in een sinterklaasgedichtje dat alle laatste woorden rijmen ) vind ik vaak fijner lezen dan die haiku dingen en andere niet-rijmende gedichtjes. Ze kunnen wel heel mooi zijn zonder rijm (zoals die hierboven: mooi verwoord!), maar het grijpt me dan vaak toch minder aan...moeilijk uit te leggen eigenlijk
Hoe dan ook, ik hou dus wel heel erg van het lezen van gedichten, maar ze zelf schrijven heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Wel eens een gedicht van Catullus (=romeinse schrijver) in eigen woorden omgezet, en surprisegedichtjes gemaakt....maar dat is toch anders dan 'gevoelsgedichten' schrijven
piperhalliwell: je hebt echt een mooi gedichtje geschreven. Mooi verwoord. Knap gedaan!
|
|
|
Post by piperhalliwell on Mar 2, 2006 17:57:07 GMT 1
Dank je Liz ! Eigenlijk kan ik Nederlandse gedichten niet echt zo goed schrijven (ik denk dat je al gemerkt hebt dat mijn Nederlands niet echt goed is). In mijn moedertaal kan ik het beter, maar dan zal niemand het snappen Ik vind het ook knap van jou, dat jij een gedicht kan vertalen (vertalen kan ik wel, maar dan klinkt het niet meer als een gedicht). Taal is niet echt mijn sterkte vak. Kan jij Romeins?
|
|
|
Post by Liz on Mar 2, 2006 22:06:17 GMT 1
Latijn 't was voor school. We hadden een serie gedichten vertaald, en moesten 1 gedicht kiezen om te 'hervertalen' zeg maar. Was erg leuk om te doen Al vond ik het origineel beter zoals ik al zei: ik ben niet zo'n kei in dichten... of in schrijven, tekenen of iets anders creatiefs
Maar ik vind het wel mooi om ze te lezen, dus als je nog meer gedichten hebt die je wil delen, post ze maar
|
|
|
Post by piperhalliwell on Mar 2, 2006 22:56:53 GMT 1
Zit jij dan op Gynasium? Dat jij Latijns moet leren? VluchtenIk wil vluchten Vluchten voor iets Vluchten voor het verleden Vluchten voor het heden. Ik wil vluchten Vluchten voor iets Vluchten voor alles Vluchten voor iedereen. Ren, Piper, ren Zegt de stem in mijn hoofd Ren, Piper, ren Vluchten voor iedereen. Vluchten voor de pijn Vluchten voor het verdriet Vluchten voor mensen die me kwetsen Vluchten voor mensen waar ik van hou. Vluchten voor de waarheid Vluchten voor de leugens Vluchten voor tranen Vluchten voor de lach. Vluchten voor alles Vluchten voor iedereen Vluchten voor gevoelens Vluchten voor wie ik ben. Vluchten voor alles Vluchten voor iedereen Vluchten voor mezelf Voor degene wie ik ben.
|
|
|
Post by Bernadet on Mar 3, 2006 18:51:23 GMT 1
Ik vind je gedichten erg mooi. Vooral je laatste.
|
|
|
Post by piperhalliwell on Mar 5, 2006 11:55:51 GMT 1
Dankje Wil iemand (ander dan ik) ook zijn/haar gedichten posten?
|
|
|
Post by Paigethecutest on Mar 6, 2006 17:24:22 GMT 1
Dank je Liz ! Eigenlijk kan ik Nederlandse gedichten niet echt zo goed schrijven (ik denk dat je al gemerkt hebt dat mijn Nederlands niet echt goed is). In mijn moedertaal kan ik het beter, maar dan zal niemand het snappen Ik vind het ook knap van jou, dat jij een gedicht kan vertalen (vertalen kan ik wel, maar dan klinkt het niet meer als een gedicht). Taal is niet echt mijn sterkte vak. Kan jij Romeins? Wat is dan je moedertaal als ik vragen mag?
|
|
|
Post by piperhalliwell on Mar 8, 2006 12:42:27 GMT 1
Vietnamees
|
|
|
Post by Paigethecutest on Mar 12, 2006 17:08:53 GMT 1
Cool
|
|
|
Post by Mariet on Mar 24, 2006 14:23:05 GMT 1
Leuk topic, ik houd erg van gedichten schrijven/lezen hier eentje die ik vorige week schreef: Teruggetrokken en stil
Zoveel dingen die ik zeggen wil dingen nog lang niet uitgepraat waarom is het zo moeilijk te praten als jij daar recht voor me staat
ik wil je zo graag alles zeggen precies zeggen wat ik steeds voel vertellen over mijn verdriet en woede wist je maar wat ik nu bedoel
het is zo veel makkelijker om te doen of je het accepteerd vrolijk tegen alles om je heen en zo je echte gevoelens negeerd
na al die maanden nog steeds niet kunnen zeggen wat ik eigenlijk wil alles opkroppen en gewoon doorgaan vooral tegen jou teruggetrokken en stil
Verscholen achter grote stevige muren Bang om te vertellen wat ik steeds wil ren weg voor alles wat je me aandeed mijn hart door jou zo koud en kil
|
|
|
Post by piperhalliwell on Mar 25, 2006 12:53:43 GMT 1
Mooi gedicht!!! Goed geschreven Mariet! Ik weet precies wat je bedoelt (dit heb ik ook meegemaakt).
|
|
|
Post by Mariet on Mar 29, 2006 18:34:06 GMT 1
Weetje waar het over gaat dan ? =$
|
|
|
Post by piperhalliwell on Mar 29, 2006 20:43:09 GMT 1
Ik heb het weggehaald
|
|
|
Post by Mariet on Mar 30, 2006 8:14:59 GMT 1
Het gaat er bij mij om me vader.. Mijn ouders zijn sinds nog niet eens een jaar uit elkaar, toen wij het hoorde ging hij al langer dan een half jaar met een ander zonder ons iets te zeggen. Nu woont hij in Schotland. En ik kan hem niet vertellen hoe boos en verdrietig ik hier om ben. Hij heeft mij hier ook onwijs mee gekwetst en het is iets wat ik nooit vergeef, maar toch mis ik hem zo ontzettend.. en die dingen durf/kan ik hem gewoon niet zeggen.. en dus tjah, gewoon lachen en doorgaan! maar dat is niet goed.. Ik moest laatst naar de dokter omdat ik al maanden maar 3 tot 6 uur op een nacht slaap. ik wordt wakker met nachtmerries en dat soort dingen.. ook ben ik iedere 2 weken ziek. De dokter zegt dat ik naar een psychologe moet omdat mijn bezorgdheid/verdriet zich uit in dit soort dingen. En zolang ik er niet over praat zal het niet overgaan.. En ik dacht, misschien door het op te schrijven wordt het minder, maar ik confronteer mezelf dan met hetgeen waar ik bang voor ben, en dan voel ik me nog 'schuldiger'.. dus naja.. voor even lucht het op, maar je echte gevoelens blijven het winnen.. Ik snap nu ook jou gedachte dat je zei dat je 'het heb meegemaakt' maar ik dacht zo, je weet niet eens waar het over gaat? maar in feite hoef je niet te weten waar het gedicht over gaat.. zolang het voor jou maar een bepaalde betekenis heeft, en je je gevoel er in kan terug vinden. dat is wat een gedicht een gedicht maakt. Het hoeft niet te zeggen wat er precies is, als mensen maar een indruk ervan krijgen wat voor gevoel er in zit doeidoei!
|
|
|
Post by piperhalliwell on Mar 30, 2006 17:37:20 GMT 1
Ik heb het gewist
|
|
|
Post by piperhalliwell on Apr 16, 2006 10:54:04 GMT 1
Hoi Vreemde
Hoi Vreemde Kennen we elkaar? Hebben we elkaar ooit ontmoet Of verbeeld ik me maar?
Hoi Vreemde Sta jij nu naast mij? Ik kan je niet horen Toch voel ik je bent dichtbij.
Hoi Vreemde Wie ben jij? Ik kan je niet zien Toch voel ik je aanwezigheid.
Hoi Vreemde Waarom ben jij hier? Daarna ga jij snel weg Op een onverwachte manier.
Hoi Vreemde Wie ben jij? Wat doe jij hier? Wat wil jij van mij?
Hoi Vreemde Ben jij wel echt? Of kom jij uit mijn dromen Uit de wereld van on-echt?
Hoi Vreemde, doei Vreemde Wie jij ook mag zijn Dat wil ik niet meer weten Het brengt me alleen meer pijn!
|
|