Paige
Whitelighter
Sage so Fair from far and wide ,take my troubles and cast them aside.....
|
Post by Paige on Jul 7, 2005 15:23:46 GMT 1
heej allemaal, Zoals jullie misschien al wel weten hebben vanmorgen in Londen aanslagen plaatsgevonden, in verschillende metrostations. Net op het moment dat de G8 daar in de buurt (volgens mij) vergaderde over de armoede en hongersnood in de 3e wereld en over milieuzaken enz... Tot nu toe is bekend dat er 45 doden zijn wat vinden jullie nou van al die aanslagen en zijn jullie bang dat het ook in Nederland ( en België) gebeurd....
|
|
|
Post by Kelly on Jul 7, 2005 17:31:25 GMT 1
Jaa K heb het gezien..Vooral Denemaarken en Oosterijk Moesten Oppassen maar Ik ben wel Bang dat Het Hier mss.. Komtt..
|
|
|
Post by Kelly on Jul 7, 2005 17:32:15 GMT 1
EGtt VRESELIJK..
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jul 7, 2005 17:35:49 GMT 1
Ik begrijp dat het erg is dat er aanslagen gepleegd worden, maar het onderwerp wordt gigantisch over de kop getilt door de Westerse media. Er gebeuren weinig aanslagen, maar als ze gebeuren is het meteen een veel te belangrijk nieuwsonderwerp dat vele dagen hét hoofdonderwerp van de journaals is, alsof er verder in de wereld niets gebeurt. Ik ben dus ook absoluut niet bang dat er in Nederland (of België) een aanslag gepleegd wordt. Want hoeveel mensen in de "terroristen-landen" zullen nu weten dat Nederland überhaupt bestaat.
Ik condoleer alle familieleden en kennissen van de gevallen slachtoffers.
|
|
|
Post by Bernadet on Jul 7, 2005 20:57:39 GMT 1
Echt heel erg wat er gebeurd is.. ik snap niet hoe iemand zo achterlijk kan zijn om te doen.. ik heb gelezen dat nu vooral Italië en Denemarken moet oppassen.. Echt heel erg..
|
|
|
Post by Liz on Jul 7, 2005 21:25:15 GMT 1
|
|
|
Post by Joykuh on Jul 8, 2005 18:31:35 GMT 1
Alle landen met staatshoofden die er hetzelfde over denken als Bush zullen moeten oppassen. Het staathoofd van Londen (Kan nu ff niet op zn naam komen) staat aan Bush zijn kant, net als Spanje. En die hebben het geweten Ik hoop dat er ooit een eind komt aan zo'n aanslagen. Het gaat wel erg ver, telkens zoveel onschuldige mensen die worden gedood. Doet me denken aan 1 september, in Beslan met al die kinderen
|
|
|
Post by alpha on Jul 9, 2005 14:15:33 GMT 1
Het zijn gewoon compleet zinloze, gestoorde en walgelijke acties. Om niet relevante redenen gewoon zo veel mogelijk onschuldige mensen tot slachtoffers maken. In één woord noem ik dat: onmenselijk.
Hier ben ik ook niet bang voor, maar ik vind niet dat het hoofdpunt is dat of en wanneer ons eigen Nederland ermee te maken krijgt maar dat het uberhaupt gebeurd. Ongeacht of dit nou Amerika, Engeland of Nederland is. Het verschrikkelijke en verbijsterende van een dergelijke gebeurtenis is bovendien de reden dat er zoveel aandacht aan besteed wordt.
|
|
|
Post by Kelly on Jul 10, 2005 18:57:15 GMT 1
Jaa Maar nederland Zitt Tog niet bij de G8?
|
|
|
Post by Prince Charmed on Jul 11, 2005 10:41:44 GMT 1
Er was toch ook zo'n lijstje ofzo gevonden...? Met op 1 NY, op 2 Madrid op 3 Londen en op 4 Amsterdam...? Ik vind het toch wel eng worden
|
|
|
Post by Bernadet on Jul 11, 2005 11:02:23 GMT 1
Jaa Maar nederland Zitt Tog niet bij de G8? Nee.. Nederland zit Niet bij de G8..
|
|
Lysbert
Whitelighter
*What goes around, comes around*
|
Post by Lysbert on Jul 20, 2005 16:02:15 GMT 1
Het verschrikkelijke en verbijsterende van een dergelijke gebeurtenis is bovendien de reden dat er zoveel aandacht aan besteed wordt. Dat is inderdaad wel een goede reden, maar eerlijk gezegd denk ik dat het beter zou zijn als er niet zoveel aandacht aan besteed zou worden. Aandacht is namelijk precies wat zulke terroristen willen bereiken, en angst. Als het niet over de hele wereld op TV was geweest dan was het effect van de aanslag veel kleiner geweest.. Nederland staat niet heel erg aan Bush zijn kant, niet zoals Blair, maar aan de andere kant heeft Nederland wel de oorlog in Irak gesteund.. Hopelijk worden er niet meer mensen getroffen door dergelijke aanslagen
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jul 22, 2005 21:05:02 GMT 1
Er was toch ook zo'n lijstje ofzo gevonden...? Met op 1 NY, op 2 Madrid op 3 Londen en op 4 Amsterdam...? Ik vind het toch wel eng worden Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat als er iets gebeurd in NL, dat ze dan A'dam nemen. R'dam is een veel betere locatie, heel de haven platleggen ofzo. Baf, weg Nederlandse economie.
|
|
|
Post by PhoebeTheBest on Jul 25, 2005 18:47:21 GMT 1
Ik vind het ook vet erg maar we moeten er denk ik indd niet zoveel aandacht aan besteden Lysbert heeft wel gelijk want dat wil die mensen juist..
maar er is laatst in Egypte ook een aanslag gepleegd ja met die bommen,, sorry hoor maar waar slaat dat op???
|
|
|
Post by Paigethecutest on Jul 26, 2005 10:05:22 GMT 1
Dat was in een vakantie park, net als in Turkeije een tijdje terug.
|
|
|
Post by funnyphoebe on Jul 26, 2005 19:53:33 GMT 1
jah k hoorde t ook toen k op vakantie was.. j bent egt zwaar verknipt als j zoietst vreselijks doet!!! maar bush blijft ook maar doorgaan over dat terrorisme, volges mij heeft hij alles alleen maar erger gemaakt, voor europa enso dan.. t is wel veel bter voor de bevolking die door sadam geterroriseerd werden dat ie weg is.. maar die creeps blijven komen.. wat is er mis met de wereld?? k condoleer ook de familie van de slachtoffers..
|
|